20. januar 2018

Årets første fisketur - 1.1

Jeg og Stein startet som vanlig fiskeåret med en tur på isen. Tok turen over til Hadeland for en økt etter sik og gjedde. Mye snø og overvann, men forholdene var ellers ganske OK. Jeg gikk gjennom et topplag med is og fylte støvelen med overvann helt på starten, men heldigvis var lufttemperaturen OK, så jeg ble aldri alvorlig kald likevel.

Gjeddestengene sto uventet nok helt urørte hele dagen - det var temmelig uventet, men ikke noe å gjøre med det. På sikfronten gikk det noe bedre. Vi fant kjapt noe fisk, og siden jeg kikkefisket så jeg at det var bra med fisk nesten hele dagen. Stein tok storeslem antallsmessig med 8 sik på isen, mens jeg fikk 5. Mista ellers 2 i hullet, samt at jeg mista en stor (kilo+) under isen. Så 2 fisk som helt sikkert var over kiloen, samt flere 500+. Det er faktisk de største jeg har sett der oppe. Alt i alt en grei start på fiskesesongen:-)

Ingen kommentarer: